onsdag 18 juni 2008

5 dager


Ja nå har de små blitt 6 dager og vokser som bare det. Alle sammen er friske og pigge og legger på seg. Kira ligger i valpekassen hele tiden og mater så godt hun kan. Det er en rolig gjeng men når man blir sulten så vet dem å gi lyd fra seg. Lille blonde jenta var den som var tregest å legge på seg men hun var da også den siste som kom til verden på torsdagen og hadde vel litt blodtap med navlestrengen men dette har hun tatt igjen og er en frøken av rette sort.:))
Kira har også begynt å komme seg etter den lange fødselen men har ett problem med at hun må tisse ja tror hun kunne sett ny verdensrekord i tissing på den dag. Hun drikker mye men må hun må hun og er jeg ikke kjapp nok klarer hun ikke å holde seg så blæren tror jeg har fått seg en trykk 16. Så kommer vi til hennes andre problem nemlig luft i tarm, hjelpe meg for en fising, hun høres ut som en blåsebelg når hun setter i gang og når man sitter og spiser og man kjenner lufttrykket så blir maten plutselig ikke så god som den var. Men men det er ett forbigående problem. Nå holder jeg på gjøre i stand siden for F-kullet men ha litt tålmod for har begynt med ett nytt ptogram og alt er ikke som det var så mye forske litt.
Alle sammen har fått navn og det kommer mer informasjon etter hvert.
I går var jeg og Tina på skogstur rundt ett vann som heter Tuvatnet og det er en flott tur, der Tina kan bade litt og vi går rundt og bare koser oss. Godt å komme seg ut i frisk luft og tenke på noe annet en stund

Når man går på kvelden så er der også lite folk og det passer meg utmerket og vi løser mange verdensproblem jeg og Tina på en slik tur..:))
Dagene går utrolig fort og mange ting som skjer fremover og det er godt å tenke på at jeg har fri/ferie.
Helga og Anatol har vært å tatt appellmerke i Lp nå forrige uke, gratulerer og flinke er dere.! I dag feirer Adrian gebursdag og huset er innvadert av 12 gutter som spiller på fotballaget til Adrian så man kan si det er full fart. Dakota syns da det er kjempestas for da får hun mye oppmerksomhet og gjerne være med på mer action.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Siv. Sitter her og soser bort en hel ettermiddag på søken etter hovawart-valper og må selvfølgelig få gratulere deg med de små nøstene! Jeg er så valpesjuk for tida at jeg nærmest sprekker!! Men jeg må dessverre vente til vår gamle hund Sarina (Frodes rottis) har tatt kvelden. Hun er 10 år nå, så vi får nå se hvor lenge hun holder. Jeg er veldig "forelsket" i vår lille Myer (rottis på 15 mnd), men jeg SKAL ha hovawart igjen. Venter til jeg finner en ny Chanko. Alt i alt er jeg veldig fornøyd med ham, men jeg vet jo at hunder kan/bør man ikke klone (he, he). Fortsatt lykke til. Håper vi ses på Gol i august. Jeg har ca 2 mil å kjøre, så det skal jeg nok klare (kremt). Hils alle kjente! Stor klem Tonje og Chanko

Hundelivet på Sortebekk sa...

Hei Hei Tonja, så koseligt å høre fra deg. Hehe nei klone Chanko er vel litt vanskelig..:))
Ja det er bare slik når man først er frelst på en rase så blir man vanedyr.
Håper vi sees på Gol for nå er det lenge siden.