onsdag 18 juli 2007

Travle Dager

Onsdag i ferieuke 2 av fellesferien allerede og nå har vi hatt veldig skiftende vær i siste uka. Og nå har vi startet med å pusse opp badet og stua så huset ser litt ut som en byggeplass for tiden. I dag har jeg målt fra meg panelen som skal i taket på badet så jeg er i gang..:))
Etterpå måtte jeg ha meg en tur med Tina for avkobling og mens været var bra. Så deiligt å bare ta på seg joggeskoa og vandre av sted.

Her er noen bilder jeg tok av Tina på turen og det er utrolig at hun er blitt 7 år og veteran.

Vi hadde tatt med oss noen apportpinner slik vi fikk trent litt på turen, noe Tina syns egentlig er noe tull for det mye kjekkere å gjøre sine ting når hun er på tur. Men apportpinner må generaliseres og når hun ikke vil gjør som mora sier så må man trene apport og lære det skikkelig. Vi har problem med apportpinner i sporet og på neseprøven. Hun syns egentlig at i sporet så skal ikke være noen pinner for det er mye mer moro å gå spor, og i lydighet på neseprøven kan vi like godt ta med alle inn eller ingen som dem smaker helt pyton. Men det er håp, for nå driller vi og hun vet hun må om hun vil eller ikke..:))

Ellers så fikk vi besøk av Trude og herren fra østlandet som var på rundtur på vestlandet, som var kjempehyggelig. Dem har Dixie og Aya som er hovawarter, og dem var kjempeskjønne begge to. Dixie er Avrafasteshund som er fra samme oppdretter som Tina og Aya er fra Brukshoffet og pappa er sønnen til Tina Basko og min avlsgutt fra kullet, så det var utrolig gøy å få møte.
Lille Aya var en trygghet og raste rundt her som ingen ting og syns her var mange spennende lukter. Dixie er 4 år og rolig kjekk jente.
Fikk ikke tatt noen bilder av dem i kveld men dem kommer i morga.