lördag 7 juli 2007

Nå har sommeren kommet for fult og det har vært utrolig varmt. Ikke alt så kjekt når man skal jobb men skal vel kanskje ikke klage.
Har vært travelt med flere nattevakter så nå har det vært godt med noen fridager. Har hatt besøk av tantebarnet fra Ørsta som er tantes lille klegg. På fredag skulle hun være med på skogatur sammen med meg og Tina. Egentlig er hun redd hunder men kurert på ferie med tante.

Ellers så har det vært mye jobb hjemme og på gården med fjøs og hytteturisme og alt som skal være klart. Hadde tenkt ¨å reise til Tervakoski på hovawart-spesialen men må ta det igjen til neste år.
Får vel nøye meg med Tyskland og spesialen i august på Morokulien.
Håper vi skal kunne ta som en uke i Stryn på hytta viss vi får noen til å ta fjøset så vi får se hva vi får til. Gleder meg til neste sommer da har vi lagt ned fjøsdriften og har for første gang på 10år fri sommeren og kan reise når vi vil og så lenge vi vil...deiligt..:))
Ellers så skal dagene gå til å male hytte og hus, garasja er allerede blitt malt. Badet skal pussest opp, gangen skal få nytt golv og stua skal males, så det blir nok arbeid i sommer.
I går var jeg Kira og Dakota og Ingebjørg med Daria på tur , har vår faste rute som vi går sammen ofte og kjekt å ha selskap og hundene får hoppe og sprette ilag. Daria er datter av Kira og er en skikkelig mammadalt.
Ellers så sitter jeg å planlegger litt på parringer på tispene, spennende og er ikke helt bestemt meg men nesten, så om en stund når endelig bestemmelse er tatt legger jeg ut info på siden.
Har bestemt meg at viss siste kullet til Tina har det mentale og hd iorden skal jeg ha 1 kull til på henne, og derfra skal jeg ha en tispe.
I dag kom Børre med famile på sommerferie og skal være her 1 uke og bo på ene av hyttene , koseligt å få besøk fra østlandet.
Håper på å få trent en del i sommer også så håper det blir både vær og tiden strekker til.