söndag 21 februari 2010

Ja det er ol ol ol heile tida for alle penga, her e det stram timeplan for å få med seg alt. Så mellom mating prating kjøring av unger etc etc så er det jammen godt når det roer seg etterhvert.
I dag tidlig ble jeg vekket av Hege og Malene som hadde startet med tidlig frokost, faktisk første natten på lenge e har sovet så lenge i en smekk så det var godt.Man blir så var på alle lyder og jeg våkner nå med det minste, det er nesten slik man sover med ett øye igjen og ett åpent.
I kveld har jeg forhøya valpekassen da kreativiteten har steget og noen små har lyst på oppdagelsesferd..:))

Så her må kantene opp, dem e ikke gamle krabatene før dem blir oppfinnsomme.
Ellers så vokser dem og spiser selv men Dakota har fått meir melk så ho ligger kanksje litt meir i kassa enn for noen dager siden, så det er veldig godt fornøyd med.
I dag måtte Malene også inn å hilse på valpene,dem syns ho e spennende men det kommer noen hyl og en liten klask av og til

Men ho e flink til å sitte stille og vil gjerne kose masse.
Dakota er ikke like interessert i å plukke opp i kassen for nå begynner dem å spise og blir vel en forandring så da e det berre å begynne å plukke og det kommer en del ut av desse små, så det er bra vi har lagret aviser. Håper dem blir like flinke så forrige kull å gå på avisene. Det er nå ikke lenge til dem kan være med på mer aktiviteter, og må da ha dem med på jobb innimellom.



Her er noen bilder av de små..:))
Ellers har dagen gått fort og tidligere i dag har jeg og Dennis vært ute på litt forfallende garasjearbeid, det syns han er kult for da tror han at han er den flinkeste til å rydde. Tina har løpetid nå og hun står i desse tider så han må hele tiden bor til hundegården for å sjekke om det er noen sjanse hehe men når han kommer i lag med Tina har han ikke helt store peilinga på hva som skjer. Ho tilbyr jo sine varer hehe men han står litt sånn HVA SKJER A..:))
Det er snart slik hver morgen at jeg har en alvorprat med den gutten og at i dag skal vi ikke gjøre hyss, vet ikke helt om e skulle kalt han Emil på Sortebekk, og han skulle hatt slik bod som Emil hadde for det hadde passet til Dennis. Skal vi se i går hadde e kjøpt en kylling til Martine jepp den var halvert ved å ha han alene her mens jeg var i kjelleren for å hente noe. Skulle tro at jeg hadde lært når jeg har hatt Hovawart i mange år men han der er kjappere en vinden. I kveld skulle jeg kjøre ungene og var borte i 15 min på den tiden hadde han kommet seg inn på kjøkkenet og middagen som stod på ovnen var ikke mer middag...han der logrer og like blid...MAGESÅR.....Trodde Tina var matglad men han der slår henne.

Inga kommentarer: