torsdag 22 november 2007

Nå er det gått en stund igjen siden jeg har oppdatert men tider rekker slettes ikke til i det senere tid så det får komme når man har tid.
Synne og Banderas har debutert i lydighetsringen i kl.1 og gjort sin saker bra, og Synne du er kjempeflink stå på og du kommer til å nå langt med din innsats.
Banderas ble også stilt ut med 1.p og CK og en flott kritikk.
Jaktsesongen har gått sin gang og Dakota har gjordt en manns jobb og vært kjempeflink og hjorten har blitt funnet. Det er noe helt annet å gå fra blodsporprøve til praktisk arbeid i vår ville vestlandsnatur og det er intet arbeid for pingler for 2 eller 4 bente.
Dakota er også debutant men det skulle man ikke tro for det var ingen problem og det var heller meg det sto på da jeg ikke var sikker på henne og var mer styrende men trengte jeg ikke for den jenta hadde styring selv.
Tina prøvde seg på mandagen men etter noen timer så jeg at hun ikke var i form rett og slett og bestemte meg da for å hente Dakota. Det som blir vanskelig da for en ny hund når man skal starte når vi har tråkket rundt er å rett og slett komme seg videre og sortere ut det viktige, men det var som Dakota hadde full kontroll. Gikk samme ruten son Tina men fann utgangen opp fjellet og kom oss bak dyret....Supert
Så forrige uke gikk med på ettersøk og jeg må innrømme at kroppen ikke er det den en gang var for når man har tråkket i fjellet og da rett og slett som fjellgeit da kjenner man det. Onsdag var Dakota veldig sår på sine bakføtter for da hadde vi forsert mye snøskare men det gikk bra og mandag hadde jeg sånn gangsperre at det var vondt samme hva jeg gjorde.
Denne uken har gått med til jobb og medisinkurs gjennom jobben, så fritid eksisterer ikke.

Nå er det snart 3 uker siden Tina ble parret og hun viser alle tegn på å være drektig men er ikke helt sikker, men håpet er der..:)) Ut i neste uke skal jeg ta ultralyd så da får vi endelige svaret.

I morgen setter jeg meg på flyet til Oslo/Gardermoen for å være på Vikingskipet i helgen sammen med en hel gjeng hoffer/eiere, som kommer til å bli kjempegøy. Jeg hadde tenkt å kjøre men etter å fått kjøreforholdene og nå snør det som bare det bestemte jeg meg i dag for at nei jeg flyr. Så Helga er så snill å kommer å henter meg på Gardermoen i morgenkveld.
På lørdag kommer Michelle med gutta, Elisabeth med familie og Banderas og skal være hos Helga også i helgen. Torunn kommer på fredag sammen med meg så det kommer til å bli folkesomt, stakkers Helga her blir det full rulle. Og ikke minst så får jeg treffe vårt nye tilskugg i Norge lille Anatol, det skal bli gøy. Helga sier det er en skikkelig flott fyr og utrolig snill og grei.
Max til Kira skal stilles ut for første gang også og jeg får treffe han for første gang siden han reiste fra besta så det blir stas.
Baloo, Chrizz, Chicko kommer også og skal stilles ut så her blir det rene familietreffet og besta er veldig fornøyd..:)))

Neste uke skal jeg jobbe tirsdag,onsdag på julebord torsdag og fredag, jobb igjen lørdag og søndag. Den 5 des skal jeg ha eksamen i kommunikasjon og 12 des er det eksamen fra medisinkurset så her er det bare å stå på. Har tatt flere bilder av Dakota men dem må jeg få inn på dataen så kommer dem ut.
Og resultater og rapport fra vikingskipet kommer rett over helgen.