måndag 26 november 2007

En Kjempegøy Helg

Nå har vi kommet heim etter en helg på reisefot og utstillingen i Vikingskipet, sent ble det søndag før vi kom hjem for det var som vanlig forsinkelser på Gardermoen. Så i dag har det vært en rolig dag både for 2 og 4bente og jeg har vel delt sofaen med Tina det meste av dagen. MEN hør her da dere :
Tina ble BIR og BIR Veteran og tok dermed sitt 3 ihf-cert og ble da Norsk Vinner 07 og IHF-Champion.I finalen for Bir`en kjempet vi mot en flott ekvispasje og som også er min gode venninne Helga med sin flotte gutt Aicko.

Så ett supert resultat til i helgen var at kjæresten til Tina og pappa til forhåpentligvis våre neste smånurk Nayati vant storcertet og ble N uch. Gratulerer så mye Michelle og Nayati dette var vel fortjent etter å ha vært så nære så mange ganger.

Så dere skjønner vi er kjempefornøyde etter helgen. Av 34 hoffer påmeldt var det 2-3 som ikke stilte opp og dommeren fra Danmark var en streng dommer og det ble utdelt en god del blå sløyfer og noen gule. Vi stilte mannsterke men det ble noen blåsløyfer på unggutta for dommeren mente dem var for uferdige og ikke minst veldig skranglete i kroppen, vokser i rykk og napp og vekten klarer heller ikke å følge med på alle rykkene så dem var også for tynne. Den som gjorde det skarpest var Banderas-gutten som fikk 1.p med Hp han er vel kanskje den som hadde kommet lengst i vokst og utvikling syns dommeren og gratiss til Elisabeth du var kjempeflink i ringen sammen med Banderas og dere viste dere flott frem. Så stilte gutten til Kira Max for første gang og det gjorde gutten med stil. Max har blitt en super flott gutt stor og kraftig og en herlig type. Det var Max og Robert som gjorde jobben i ringen og debutere i heksegryten i Vikingskipet er flotters og at på til som yngste i unghundklassen med flott kritikk og 1.p kan det ikke bli bedre og dere kommer til å gjøre det flott videre. Håper jeg får tak i bilder av dem og flere da jeg ikke fikk tid til å ta noen bilder selv.

Jeg har da bodd hos Helga denne helgen og det har vært helt supert. Helga har ett paradis på Gjøvik som hun bor med sine hunder og en sånn plass kunne jeg ha tenkt meg. Hun har laget til supert for sine hunder med innhegninger og luftegårder og mange mål å boltre seg på. Så jeg skjønner godt at hundemenneske vil ha sine hunder der for pass når dem skal bort for der har dem det som plommen i egget. Det var ingenting som har stått på oss for oppdisking av mat og drikke var supert og Helga er jo som mor Teresa og det er jo rene hotelloppholdet. Så ble det jo første møtet med lille sjarmøren Anatol og det var en skikkelig sjarmør.


Som vokser som bare det og jammen er dem ikke små så velig lenge..:) Han var en selvstendig liten gutt som viste godt hvordan han ville ha det og var helt uredd selv om huset vart invadert av masse ukjente mennesker og hunder. Og Synne tok godt vare på gutten og det ble mange susser og nusser dem i mellom.



Ellers så traff vi mange gode venner og flotte som var kjekt for det er ikke mange ganger i året vi får så mange samlet på en gang. Etter det jeg jeg hørt var det ett forferdeligt vær og kjøreforhold så jeg er veldig glad for at jeg fløy tur/retur og Tina tok det hele med ro og på hjemveien var hun veldig sliten så hun sov nok godt.
Jeg og Michell satte oss i bilen etter vi var ferdige og vi tror alltid vi har veldig god tid og snurrer rundt diller og daller men så plutselig oppdager vi at vi har ikke så god tid og da hopper og spretter vi rundt som kengeruer og vi i ett nøtteskall.
Nå skal vi ta det helt med ro fremover og bare slappe av og på fredag skal vi av sted for å ta ultralyd av Tina. Det blir ingen sprell fremover da jeg har en del å gjøre og vil ha ro i heimen da Tina er forhåpentligvis drektig. Vi skal trene litt men det blir på hjemmebasen og vinteren har kommet for fult og det har lagt ned mye snø på noen dager.
i morgen skal jeg på tidligvakt så nå skal jeg finne loppekassa for jeg kjenner kroppen er helt slapp og halsen er noe vond etter helgen.