måndag 5 november 2007

Bergenhovs Anatol
Da er lille Anatol på vei hjem fra Sverige sammen med Helga Bergvatn som er min del-eier i lille sjarmtrollet som vi skal eie sammen og som kommer fra John og Jennie som har Bergenhovs Kennel.
Han kommer til å få sin egen side på hjemmesiden og vi har store planer for gutten. Gleder meg stort til jeg skal på vikingskipet og får treffe han hos Helga som han skal leve hos.

Mer informasjon kommer etterhvert og vi må takke John og Jennie for at vi fikk Anatol til Norge.
Over nyttår får jeg vite om 1 gutt til fra Tyskland er på vei til Norge så vi har spennende tider framfor oss.
I går reiste Michell og Nayati hjem så i dag var det så rart da vi har vært sammen hele gjengen i mange dager. Nayati og Tina parret også søndagsmorgen og ikke ett minutt for tidlig da Michell og snosen skulle rekke flyet på Vigra. Men det er jo vi litt i ett nøtteskall når vi er sammen at vi kommer i tidsnød og noe skjærer seg men det gikk bra denne gangen.
Eg er sikker på vi har spist 10 kg med gotteri på desse dagen for det har kommet ut mange sånne røde prikker rundt omkring i fjeset.
Ellers så jobber jeg nå med avlsboken som skal komme ut på nyåret og det er masse arbeid men lærerikt. Avlsreglene skal jobbes med/skal reviderest nå og første møtet sammen med avlsrådet blir på lørdag i Hamar før utstillingen på søndag.
Oppfordrer alle som har noe på hjertet angående avlsreglene til å bli aktive slik at vi kommer frem til gode resultat sammen.
Etter at Hege gikk av som formann er det jeg som har tatt over og jeg vil gjerne ha råd og vink på hvordan vi kan jobbe sammen for å få frem en god avlspolitikk og å få frem en flott hovawart.
Vi er alle forskjellige som hunde-eiere og oppdrettere og alle har sine egne meninger om hvordan ting bør være men det bør være rom for alle og alles meninger. Vi blir aldri alle enige men det skal vi heller ikke være.
Vi vil jo gjerne ha i pose og sekk og det er mye jobb men jobber vi sammen blir det så mye enklere.

Jaja i morgen skal vi i skogen og trene og det skal bli kjekt. For disse dagene har det ikke vært så mye trening og Dakota har klaga høylytt på at det har vært for lite action. Håper vi blir prisgitt oppholdsvær slik vi slipper å bli så våt og kald. Men først skal jeg tidlig på sykehuset til diabetkontroll noe dritt men må man så må man.

Takk til Bergenhovs for lån av bildene av Anatol.