lördag 3 november 2007

Det har vært noen travle dager men kjekke og vi er heller ikke vært prisgitt finevær eller rettere sagt oppholdsvær.
I det ene øyeblikket så regner det, så snør det og blåser gjør det snart hele tiden med små stunder med opphold.
Ja min kjære Michell da har det skjedd og Tina og Nayati har blitt skikkelig kjærestepar for i dag parret dem og nå er det å vente i spenning noen uker til før vi kan være sikre på om det kommer flotte hoffebarn..:
Og ikke nok med det i kveld når vi satt å så på tv så romsterte da kjærsteparet rundt her og jammen så hang dem sammen igjen,

Jeg må si at man lærer noe nytt vær gang man holder på med dyr. Nayati er fersk i det skulle parre en tispe altså hans første tispe. Michell og dem kom hit på tirsdag da jeg ikke var helt sikker på om Tina hadde lurt meg på en dag eller 2 da hun blødde litt for parringsaktig blod, så vi tok ingen sjanser. Nayati har gått her som kongen og bare snoka litt bak på Tina og ikke mye interesse og etter som dagene gikk ble vi litt mer urolige og tenkte jaja. Snakket med veterinær og tok en blodprøve, den viste at på lørdag var den optimale dagen og min veterinær Ole mente at dette kom til å gå supert og dem kom til å parre da. Tror vi var ikke helt sikre på dette. Jeg skulle på jobb tidlig lørdag så Michell skulle passe på og etter noen timer så ringe dem og da hang dem.

Her ser man at Nayati som hadde gått sammen med Tina over noen dager viste nøyaktig når tid det var klart og han stresset overhode ikke ett minutt på å bruke noe energi over ting som ikke var klart. Syns det er bare utrolig bra.



Blir det valper skal Michell være å feire nyttårsaften hos oss og det blir kjempekoseligt.