fredag 31 augusti 2007

Morokulien

Nå har vi kommet oss hjem og fått slappet ett par dager etter en travel helg på hovawartspesialen. Det var utrolig gøy å få møte igjen gamle og nye bekjente som man ikke får se så ofte. Etter mange timer bak rattet og uendelig køkjøring kom vi frem fredagkvelden, innstallert oss og når kaffien kom på bordet var vi salige.
Ettersom vi skulle veldig tidlig opp lørdag og det kom til å bli en meget hektisk dag så vart ikke kvelden sen.
Jeg må bare si at jeg er veldig godt fornøyd med hele helgen og ikke da minst resultatene. Mine 3 hunder gjorde jobben sin og Tina`s flotte barn og eiere gjorde det kjempeflott. Dere er utrolig
flinke og jeg er så stolt av dere.

Michell og Chief var først ut lørdag i junoirklassen vant klassen 1/1 p - Hp. På søndag gikk dem Lp Kl.1 med 136 p og da med 0 på fellesdekken.
Chief


















Keene og Chriss 1/2 p og Ck og gikk videre også. På søndag debuterte dem i lydighetsringen Kl.1 og dem var kjempeflinke. Chriss ble veldig amorøs på Amy som lå ved siden av han så han måtte bare bort for å hilse. Dere kommer til å gjøre det bra i Lp-ringen fremover også så stå på, pen er jo han og..:))
Chriss

















Elisabeth og Banderas fikk 1/4 p med kjempegod kritikk, han er jo klin lik sin far spør du meg. Elisabeth hadde med seg på turen sin venninne Rita og som vi fann tonen med engang, kjekt å bli kjent med deg Rita og håper det ikke blir så lenge til neste gang vi treffes. Du vet at du må til å skjerpe deg å kjøpe deg skikkelig hund, så til neste Spesial vil jeg se deg med en hoffe i hånden..:))
Banderas

















Jeg skulle stille ut Cardan til Åsa i unghundklassen sammen med de andre brødrene, og fann tonen med en gang og han var kjempeflink. Han er utrolig lik sin mor i lynne ja, for han kan hoppe og sprette og liker å gjøre litt slik som jeg vil når jeg vil det. Egenrådig heter det vel på godt norsk med litt stahet...:))) Tror Åsa er enig med meg...:))

Cardan














Jeg skulle stille Cardan for Åsa, Elisabeth og Banderas og Keene og Chriss skulle stille i unghundklassen. Jepp vi gjorde det skarpt for her vant Cardan med Chriss hakk i hel med Banderas på 4.
Basko skulle ut i Åpen Klasse og har var det jeg og Basko som skulle i aksjon. Basko fikk 1/3 p og med også flott kritikk. Han er jo storegutten til besta og pappa har han blitt til flotte valper hos Margrethe.
Baylies fikk 2 p i Åpen Klasse, hun mangler bare stor-certet, sådet er bare å krysse fingrene til neste gang.







Basko bor i Horten til vanlig sammen med Rune og Ingrid m/familie. Ingrid kunne ikke komme på spesialen men håper vi treffes neste år i Gol.

Sammen med Basko stilte Michell ut Nayati i åpen klasse og Nayati mangler bare stor-certet så vi krysset alt for at det skulle gå bra. Den gutten der er blitt Mann siste året og er tante sin drømmegutt med sin rosa nese. Men han ble snytt på målstreken av en svenskegutt og tilslutt vart det 1/1 CK 3BHK med flott kritikk. Det cert kommer snart så ha tålmod min gode venninne.
På søndag gikk dem Lp Kl.2 og seiret i klassen...så flott å se på

Nayati

















Når da gutta ble ferdig var det tispene sin tur. Her var det Kira og Dakota som skulle i ilden Jeg skulle stille ut Kira og Synne datteren til Elisabeth skulle stille Dakota. Synne du er en kjempeflink jente og som har en ståpå vilje og ambisjoner som bare er supre. Du kommer til å nå langt på din vei med hund, ogBanderas er heldig som har en så flink jente til å ta vare på seg. Vet du var sinna på mor som ikke hadde meldt deg på Lp på søndag men til neste år vi sees så da blir det andre boller..:)))
Jeg og Kira var stolte og ble plassert i Åpen K med 4 plass og en flott kritikk, er kjempefornøyd mens Dakota fikk 2.p for lille kompisen min var for tynn og lite kjøtt på kroppen ennå.

Kira

















Dakota

















Så til sist var det jeg og Tina i veteranklassen, for min eldst gull har da rukket å bli 7 år og dermed veteran. Det er andre gang vi stiller opp i denne klassen så det skulle bli spennende.
Hun er 7 år men det skulle man ikke tro, hun er full i lopper og det å stå still og må høre etter kan av og til være vanskelig men vi gjorde våre saker bra.
Tina ble 2 beste tispe totalt slått kun av en svensk tispe. Det er jo litt kjipern når man mangler 1 ihf-cert og bli nr.2 for når den tispen som vinner har certene og ingen får det er det kjipern, men ingenting å gjøre med eller å brette opp armene til neste år.
Tina ble også Bim Veteran.
Når vi var ferdige der ble det avls/oppdretter. Her skal man stille med 4 avkom og mor i avl og 4 avkom i oppdrett.

Avlsklasse
Avrafastes Cavatina: 1/ 1 HP Beste avlshund
Tervtina Chief Chayenne , Tervtina Churchill, Tervtina's Conan Banderas, Tervtina Cardinal
Oppdretterklasse : 1/2 HP
Tervtina:Tervtina Chief Chayenne , Tervtina Churchill, Tervtina's Conan Banderas, Tervtina Cardinal
Det var mange flotte hunder og kjekt å se så mange valper som har kommet til. Dem var flotte representanter av rasen så det vokser frem nye generasjoner.
Tusen Takk Hege og Dennis for koseligt reisefølge og kjekt å få være sammen med Dennis denne helgen, han er jo en utrolig snill bamsegutt. Håper vi får flere turen sammen...
Tusen takk til alle mine valpekjøpere/venner som kom til Morokulien og som gjorde helgen super og håper det heller ikke blir lenge til neste gang vi møtes.
Tusen Takk til Patrica "Tvä Gärdvärdere" i Sverige og Torunn "Dratini" for mange flotte bilder av helgen. Det er kjekt å ha noen som tar masse bilder.