fredag 31 augusti 2007

I dag har det faktisk ikke regnet en dråpe, tror det er noen der opp som kanskje har blitt tørrlagt, helt utrolig.
Så i ettermiddag skal jeg på skogstur med de sorte rampetrollene mine og håper jeg får følge av Daria og Ingebjørg. Daria har fått sin første løpetid så hun er litt sart for tiden sier matmor. Ellers så blir det ikke mentaltesting i september da det er for lite påmeldt til Fa og Nkk nekter oss å gjøre om til Mh så da blir det avlyst.
Utrolig dumt da jeg kunne tenkt meg å få testet gutta til Tina slik jeg får mentaltestet de nå. Dette er fordi jeg har veldig lyst å ha ett kull til på henne før hun blir for gammel. Syns hun har gitt flotte avkom og en liten jente etter henne hadde vært etter matmor`s ønske..:)
Men vi leter nå etter ett annet sted og tid for testing, så får vi se hva vi får til.
Viss alt går etter planen så har jeg bestemt meg for å parre Tina med Hovrikets Nayati. Han er eldste gutten til Michell og som har det jeg vil ha i en hoffegutt. Han har +2 på nervene, han er sosial/tilgjengelig og med stor arbeidslyst. Alltid berett til å være med på ting og ikke minst gjøre fantestreker.

Kira har jeg også planer for men dem er ikke helt ferdige men det blir sannsyneligvis en tysk hannhund, mens Dakota er litt for ung ennå så det blir ikke før til neste år, men går det etter planen skal min Basko-gutt bli kjæresten til Dakota. Dakota skal også gjennom fungsjonsanalyse først og gjøre sine saker bra der.Ellers så trener vi apport/spor nå frem mot Vm`et i Sverige og i går kveld fikk vi en del tråder på plass. Nå kjører jeg dekkmarkering og vi gjorde en ny vri i går med apporten som var en super løsning for Tina så får vi se fremover hvordan det utvikler seg.

Over helgen skal jeg gå blodspor og ferskspor med Dakota så det blir spennende. Egentlig skulle jeg gå Lp i helgen men jeg må jobbe så da må jeg bare slutte ut det. Den 10.sept begynner hjortejakten og regner med vi får oss noen turer ut i skogen på ettersøk, i år skal det bli gøy å prøve Dakota ut i feltet å se hvordan hun fungerer.