måndag 14 januari 2008

Kvelden har kommet og har akkurat vært i valpekassen og gitt mat til mine små gull. Man blir så følelsemessig og hele familien blir involvert og det første barna spør om når dem ser meg morgen-kveld-på mb er hvordan er det med valpene i dag. Dem vil så gjerne hjelpe til og Adrian mener han kan være den som holder kontroll med vekten.:)
Når Michelle reiste på onsdag og dem vet at jeg er oppe om natten og jeg bekymrer meg så er dem utrolig flinke. Ting som kanskje var vanlig at mor gjorde er nå dem som har tatt over, om morgenen er det nå utrolig stille for å være en morgen på sortebekk, for det bruker å være ganske kaotisk.
Ellers så har jeg tatt stingene på Tina i dag og det så fint ut men hun er ikke helt i strøket etter ukene, og matlysten er varierende. Tror hun har hatt veldig vondt i halsen etter intuberingen under keisersnittet for hun vil ikke ha noe hardt å tygge og måtte svelge. Hun vasker og steller barna sine men syns ikke det å ligge over lengre tid stille er noe godt og vil helst opp å gå etter litt.
Må rette en stor takk til Nick og hans kone som driver som veterinæren på Stranda som vi var hos på fredagen da krisen var som værst og som hjalp oss og gav oss håp. Dem var utrolig flink og gav valpene den behandlingen og råd vi trengte for å kunne klare brasene. Hadde vi bare kommet dit noen dager før så hadde vi klart å berget de 3 andre smånurkene, men når man står opp i det med begge bena og hodet koker er alle råd dyre og ikke alltid man tenker helt klart selv. Også Eirin som Michelle jobbet sammen med før på Sarpsborg Dyreklinikk må få en stor takk for all hjelp pr.telefon og for vi fikk riktig medisin og rekvirert hit i grevens tid og alle gode råd.
Michell hadde du ikke vært her hadde dette ikke gått bra, du er enestående og utrolig flink. Vi er ett bra team i sorger og gleder det er helt sikkert. Så dere som bor i Sarpsborg er heldige som kan nytte dere av hennes hjelp og er der noen som trenger hjelp med valper så er det bare å ringe henne hun er utlært.

I kveld har jeg vært en tur på trening sammen med Dakota og fått trent litt. Matet gjorde jeg først, Martine var valpevakt og passet Tina til jeg kom hjem. Dakota syns det var utrolig gøy å få treffe igjen kompisene sine og få litt utfordringer å jobbe med. Blod er tatt opp av fryseren i dag så i morgen skal jeg i skogen å legge blodspor mellom matøkter og husmorplikter og Kira skal få seg en økt med lp-trening tenker jeg.
Ellers så sover jeg når sjansen byr seg for jeg har mange timer å ta igjen.

1 kommentar:

Unknown sa...

Hei på dere på Sortebekk!

Så trist at det ble en slik opplevelse, selv om det heldigvis ble noen valper igjen! Jeg har nesten forstått at det var noe "galt", antallet valpet stemte ikke helt og bloggen var helt taus. Det er bestandig så mye følelser når sånt skjer, og sånn skal det kanskje være også, men det er tøft når det står på!!! Vi får endelig håpe at det går bra med de som er igjen, og at det går bra med Tina!

Lykke til videre!

Trine og Khiva