lördag 23 februari 2008

Lørdagsfred

God kveld alle sammen..!
Nå er det en stund siden jeg har skrevet men tiden har ikke strukket til og ikke har jeg vært helt frisk heller, er enda veldig slapp i fisken. I kveld har vi vært på middag hos mamma og Einar for min stefar og svigerinne Bente har bursdag og baccalao stod på menyen. Det er snart det beste jeg vet men når kroppen er slapp og magen i opprør så går det ikke mye ned. Bløtkake og jordbær til dessert men det klarte jeg ikke å spise noe av...snufs. Ellers så vokser mine småtroll som bare det og aktiviteten stiger for hver dag.
I dag har vi vært ute en god stund og dem syns det er kjekt å utforske og dem liker godt å bære rundt omkring på ting. Så viss det passer så passer en bror eller søster å stjele det. Dem er en skjønn gjeng men dem er en bestemt gjeng med bra temprament ja. Og det som er så gøy er å se likhet/ulikhet mellom søsken og på foreldrene. Jeg sitter ofte når vi er ute å studere de små for se hvordan ter seg, hvordan dem tar ting som skjer/situasjoner. Jeg leker en god del med dem og noen har mer jaktlyst og noen har mer apporteringslyst så det varierer. Den som er sin far opp av dage er lille Engel. Hun er en liten uredd jente som har en stor jaktlyst og ikke minst pågangsmot. Hun er så flott når hun prøver å innynde seg hos de voksne hundene og dem vil egentlig ikke ha noe med henne å gjøre men hun har såååå lyst, da aker hun seg fremover på siden og halen går som en visp og føttene spreller, tunga spreller..:))
Lille Enyeto er den barske i gjengen men når det kommer til stykke så er han en myk liten kar. Men en ting er sikkert han vil være sjefen inne mens ute vil han gjerne ha fred til å utforke verden. Eventyr er den som vipper med øyelokkende for å få som hun vil og hun kommer til å bli en bortskjemt jente viss man for vippene som blafrer. Hun vet å gi lyd på ting hun ikke liker og er en riktig kjælegris. Elsker å bli holdt og få masse kyss og klem, og helst få være med i sofaen med pledd og masse kos. Edelsten er en jente med stor ro og hopper ikke inn i hver situasjon men vet å sette skapet hvor det skal stå med sine søsken og gir ikke ved dørene når hun blir sinna. Hun er en vurderende liten sjarmør som elsker å være ute og vil helst ikke inn igjen.
Egentlig skulle vi til veterinæren nå før helgen men på mandag bærer det avsted for en besiktelse av gulla for på onsdag reiser de 2 første og lørdag reiser de 2 andre avsted, så på lørdagskvelden blir de gravøl. Det kommer til å bli utrolig tomt når dem reiser og desse her har det gått så fort tiden for de 2 første ukene gikk som de gikk og når jeg tenker tilbake på hva vi gikk gjennom og når jeg ser på dem nå får jeg nesten tårer i øynene, det er ett lite under.
Her ligger mafian og koser seg og skal si vi fikk ordnet i mine blomstebedd og kvistet litt busker etterhvert, så lurer på hva som kommer ut om en stund.

I dag har jeg gitt ormekur til hele gjengen og noen har fått seg litt vask etter vi hadde vært ute for er det noen som slekter på far så kan dem jo ikke gå inn å være noenlunde rene neida, men det har vært ett forferdelig vær her også så det er så møkkete overalt. Ellers så er jeg i gang med å forberede meg på at Kira får løpetid og at hun forhåpentligvis skal bli mamma igjen.

Om 1 uke så reiser fåre melkekuer og en epoke vi våres liv er over med melkeproduksjon på garden, men vi skal drive med kjøttproduksjon. Jeg tror Trond gleder seg til å få mer fri og slippe å stå opp hver helg,påske,jul og få fri nå som han har full jobb utenom. Det er heller ikke lenge til jeg og Dakota skal på kurs og begynne å få struktur på litt av treningen vi gjør og tilbakemeldinger på at hva vi gjør er noenlunde riktig.

2 kommentarer:

Michelle sa...

Heheheheeh.....kan ikke skjønne at noe av dette kan komme fra far. Han som er så rolig og avballansert, og pertentlig i sin renslighet hele tiden. ;)

Klem, farmor, pappa og storebror. :)

Hundelivet på Sortebekk sa...

jaha jeg skal publisere noen bilder jeg av far så ser vi hvem som har skylden.:)