måndag 17 november 2008

Nå har vi kommet til en ny uke og mangt har skjedd. Fredag var en veldig trist dag da min kjære bestemor døde, men heldigvis har hun kommet til ett bedre sted nå for henne. Men det er så ulidelig trist at hun har reist fra meg men jeg tenker bare tilbake på alle årene jeg fikk nyte godt av hennes kjærlighet så går det bedre.

Ellers så har Demi vært syk og vi måtte til veterinæren midt på natten da hun på morgene hadde fått ett øye som var blitt dobbelt så stort. Litt ut på dagen begynte andre øyet, så da hadde jeg innpå salve på øynene for å se om det ble bedre. Jeg var borte noen timer og når jeg kom hjem hadde kinnene/ørene ja hele hodet begynt å hovne opp så da bar det rett til veterinær og der fikk hun en sprøyte. Så natten ble tilbringt på sofaen sammen med Demi, for ut på natten så kastet hun opp og var ikke høy i hatten eller rettere sagt noen av oss.
Nå har hun livnet til og ser ut som hun er tilbake til sin vanlige hyper-status. Vi trener nå en del for å forberede oss til våren, da skal vi være klar for det meste og det er Dakota og Demi som skal være klare til dyst nå fremover. Nå har jeg begynt mengdetrening av diverse apporter på Dakota og Demi, og håper vi får ha det snøfritt en stund til slik vi får sportrening en stund til. Kine og Chrizz kommer nå på besøk i slutten av november og da skal vi trene trene trene, det blir kjempegøy.

Nå har det kommet nye regler for import av valper fra f.eks Tyskland så nå får man ta dem inn i landet før fylte 3 mnd i staden for 7-8 mnd alder som var loven før ,noe som vi har sett at ikke alltid er like bra eller like enkelt.
I desse dager sitter jeg å skal bestemme meg for en hannhund til Jenta, men det er jammen meg ikke bare enkelt. Skal jeg satse på utlandet, eller skal jeg satse på norsk/svensk. Sitter å ser på søskens Mh/Fa bakdeler/fordeler positivt/negativt, hva er det jeg bør satse på,fornøyd/forandre, forbedre, få bort...jaja man kan bli litt skrullete..:)) Min mann har gitt opp og han mener jeg har hunderabies eller jeg har en skrue løs og det har jeg helt sikkert..:)))
Jeg kan ikke annet enn å flire for når vi støpte plate til ny hundegård nå i sommer så slo jeg en liten spøk om at det skulle jo vært varmekabler etc slik dem hadde det skikkelig varmt og godt (nye hundehus har dem fått), så tok han det ikke som spøk nei men han sa bare "ja jammen skulle vi laget felles bad/dusj,varmekabler og vært på Bohus og kjøpt møbler hehe ja ikke sant..:))
Sitter å jobber en del med stamboken også men alt tar tid og når vi først skal lage en så skal vi gjør det skikkelig.

Mor og datter

Ha en god natt alle sammen.!

Inga kommentarer: