tisdag 14 augusti 2007

Helg i Nord Norge

Nå har jeg vært på helgatur til Nord Norge og nærmere sagt Målselv og hos Ewa Anna Øvergård. Der har vi vært samlet 11 hovawarter med eiere og trent masse og sosialisert oss sammen.
Det har vært en utrolig flott helg sammen med så mange flotte hunder og positive eiere. Vi hadde forskanset oss hos Ewa Anna og deres familie på dere gård. Helt fantastisk..!!!
Det er en perle utenom det vanlige og hadde det ikke vært for bjørnen som vandrer der til så skulle jeg vurdert å bosett meg der ja. Og må bare takke for en supert gjestfrihet.
Fredag så måtte jeg opp tidlig for jeg skulle rekke første flyet til Oslo fra Vigra så vart klokken sett på 0300. Jaja det er jo midt i natten men må man så må man.
Ankom Vigra i god tid og booket meg inn helt frem til Bardufoss som skulle bli endestasjonen. Jeg måtte vente i 2 1/2 time i Oslo før flyet gikk videre til Bardufoss. Da fann jeg meg noen ledige seter og baggen ble brukt til hodepute og sov litt,og
til Bardufoss kom jeg meg og der tok jeg flybussen til Målselv der Ewa Anna skulle plukke meg opp.
På fredag skulle vi starte kurset kl.1800 og etterhvert så fylte gårdsplassen seg opp med deltakere. Synnøve med Cesario som er min lille gutt fra c-kullet fikk jeg møte først og han var akkurat slik jeg husket han bare litt større. Så kom Hilde og Viktor som er bror til Cesario og til slutt Truls og Jenni med Lukas.
Det er så flott å se at dem har fått slike flotte familier å bo sammen med og se hvor flinke dem har vært i oppdragelsen av mine smågull. Alle sammen var trygge flotte gutter med super mentalitet og som var med på alt med stor entusiasme...Supert
På bildene nedenfor er det Viktor først så Cesario og så Lukas


Det var Arne Olav med Hector, Marie og Richard med Paula,Katrine og Jonny medChrizto,Ewa Anna med Sandy,Menno /famile med Balto,Marius og Torunn/famile med Brutus,Atle og Anne med Rago,Synnøve med Cesario,Hilde med Viktor og Truls og Jenni med Lukas,Eilif med Tyson.Så fredag hadde vi en del teori og hilste på hunder og vart litt bedre kjent alle sammen og på lørdag skulle vi starte kl.1000.Helgen skulle bestå av lydighet,spor,feltsøk,utstilling og en del problemer og problemløsninger av forskjellige ting.Så programmet var fult opp og noe organisering måtte til, inni mellom måtte vi ha diskusjoner av hovawart fra smått til stort, og ikke mist kaffi/matpauser.Så tiden gikk fort og vi trent masse hele helgen og når man har stor variasjon i alder så fikk vi ta for oss mange deler i oppdragelse og treningsmetoder i mange aldre.Helgen gikk kjempefort og må si at jeg møtte en gjeng positive og entusiastisk hovawarteiere og kjempekoselige hunder. Stå på videre alle sammen..

Nå blir det gøy å høre hvor det har gått i oktober da flere skal stille ut på Nkk i Tromsø og noen i lydighet også....Spennende og forventer en fyldig rapport.

Søndag måtte jeg reise kl.1800 for å rekke flyet tilbake. Og som sagt så startet allerede problemene på bussen da jeg overhørte en dame som sa det var forsinkelser på flyene. Dama hadde rett hun for det var over 1 1/2 time forsinket og jaha siste flyet fra Oslo til Vigra skulle gå kl2300. Jeg og en familie som skulle til Molde fikk da forsikringer på at vårt fly skulle vente for han ringte Gardemoen. Når vi endelig kom til Oslo så var der ikke noe fly videre nei mens alle som skulle til Tronheim,Bergen Kristiansand etc ventet flya mens vår fly var long gone. Så der stod vi på Gardemoen kl 2400 og luta skuldre og egentlig med meget stigende tempramang.Vi gikk rett til informasjonen og ja skal si jeg var hyggelig men med en litt spiss på tonen. Så da var det å booke seg inn på hotellet ved siden av og vente på første flyet neste morgen...uff da...trøtt og sulten og viste at jeg hadde vart tilbringt bare noen timer å sove for jeg måtte opp av sengen. Alarmen vart bestilt kl 0515 og da var det bare å rette ryggen. Kaoset var allerede i gang på flyplassen men hjem kom jeg meg heldigvis..:)) Ja skal si at mandag ble tilbringt for det meste på sofaen.
Men kl.1800 var det vår faste hundetreningsdag i klubben så litt før måtte jeg ut av sofaen å gjøre meg klar og tror hundene syns det var på tide med litt action.I dag har det vart husmorarbeid og har vært og kastet masse boss på søppeldynga på Jarnes sitt mottak og var med min gutt Adrian på trailkjøring en stund.

Mange bilder kommer etterhvert da vi har samlet sammen alle bildene som ble tatt i helgen og dem kommer på bildesiden på hjemmesiden så fort jeg får dem på maskinen.