måndag 15 mars 2010

Tittelbom det snør snør snør

Nå er det altså nok med det hvite som daler ned hele tiden, det har vel kommet 1 meter snø nå på kort tid...ååååååå.....så e hater snø akkurat nå. Min gamle kropp er ikke laget for kulde og snøøøøø. Og for valpene er det både for kaldt og for mye snø til at dem kan boltre seg ute.


Men dem er noen sjarmører og vet akkurat hvordan dem skal gjøre ting for litt oppmerksomhet..:)) Men nå har dem begynt å skjønne og høre hvem som står opp, for nå er det helt stille når de første som reiser morgene men når e setter føttene på gulvet så vet dem at mor er i sving og da skal e si dere at det ikke er så stille lenger...dem roper høyt og tydelig at her er vi.


Som dere ser så ordner vi i sakene slik vi får skikkelig system på ting for kreativitet mangler det ikke på. Dennis syns valpene er noen artige små vesen som hadde kunne tenkt seg å leke mye mer med hehe ja den gutten. Han vasker og styrer med dem og hadde han kunne hadde dem fungert supert som leketøy.Om kvelden sitter han utenfor grinden på valperommet og ser inn med sorgmodige øyne og skjønner ikke at han ikke er invitert inn.

Dennis EMIL på sortebekk..:)) En kveld her vi kom hjem sent og jeg tenkte jeg skulle mate valpene litt til slik e var sikker på at dem hadde fått nok. Så jeg laget til og sank ned i sofaen mens jeg ventet på det skulle bli klart og hundene lå rundt omkring og regnet da med at det gjorde DENNIS også. Etter litt over en 1 time så hørte jeg noe rare lyder og trodde det var valpene men neida det var Dennis som hadde vært i kjelleren og veltet flere fortønner og spist seg god og mett....MAGESÅR.....for å si det sånn han var noe urolig og i går hadde han Diare...jaja Dennis skal tro om vi lærte noe..:)) noe jeg har vanskelig for å tro
Ja da dere tror det stopper der neida, i kveld hadde jeg en søppelsekk stående rett utenfor som jeg skulle bære i garasjen, så slapp e Dennis ut og hadde han av øye i en liten stund, den søppelsekken må jeg rake sammen og putte opp i en ny sekk...jeg vart så sinna at hadde jeg hatt en rød eller hvot tablett da så hadde tatt den og hadde e hatt steikepannen så skulle han fått den i bakhode den rakkeren...men like glad den hunden er noe for seg selv.
Men men vi lever over dette også..:))

Nå er snart alle valpene solgt og skal bli rart når dem begynner å reise til sine nye hjem men litt godt blir det også og så skal det bli gøy å følge dem videre.


Om ikke lenge nå så skal dem til veterinæren for besiktelse som alltid er spennende, da skal dem vaksinerast chippes blir det styr og holde rede på alle.
Alle har lagt på seg jamt da jeg vog dem for litt over 1 uke siden var dem rundt 3 1/2 kilo de største.
Kira er ikke helt på G da hun klør en del og har klødd av seg pelsen noen plasser så nå skal vi til veterinæren for en sjekk. Hun begynner å vise at hun blir gammel, men er i form og hopper og spretter men vi må få bukt med den kløingen, hun har da vært litt sart den frøkna..:))
Ikke for lengen siden tok vi blodprøver av henne pga av kløen og hadde fått noen kuler under armhuler, vi opererte ut 2 for sjekk, men kulene var ikke fare ved men det viste at hun har noe rart med svettekjertlene, navnet husker jeg ikke men nå skal vi få orden på sakene.
I morgen skal vi på jobb hele gjengen så det er på tide å finne loppekassen, blir noen travle dager fremover.
God natt alle sammen...!

Inga kommentarer: