onsdag 21 oktober 2009

Ja hvor skal eg begynne..

Tiden flyr og ja vet jeg er treg til å oppdatere men men slik er det berre.
Ja mange ting har skjedd siden sist eg blogga så eg får prøve å nøste opp her.
I august gjekk spesialen av stabelen på Gol og det gikk kjempebra. Chief tok store certet og ble 3 beste hannhund med Chrizz hakke bak.



Demi ble beste junior tispe og gamle mor Kira ble 4beste tispe i åpen klasse jammen deg ikke verst. Ho fikk en kjempegod kritikk så eg skulle vel ha stilt henne mer.
Eventyr "Sota" ble beste unghundtispe med Ck og den eneste som fikk ck av unghundene, hun er forresten rønket nå med HD-A og Ad-A...flott.
Hun er nå godkjent ettersøkshun på skadet vilt og har allerede funnet sine første hjorter..kjempeflott Per Johan og Eventyr.
Resten av gjengen fikk blått da dommeren var streng på den blonde fargen og ville ha mer sjateringer i pelsen.
Det var en kjempekoselig helg da man får møte mange gamle og nye venner med hoffaboffer. Festen lørdag var da formidabel da frøken Malmåsen slo seg løs ut på natten, håper vi får lagt ut noe videosnutter hehehe..:))

Ja det er travelt å være på tur hehe her er Linda som tar en pause..:))

Nå i september var vi til Trondheim en hel gjeng for å delta i mentaltesting på Nidaros Brukshundeklubb arrangert av Hovawartklubben. Demi,Fant,Felix,Eventyr på MH og Chrizz på FA, Chrizz bestod med flott test og er nå godkjent avlshund innland/utland...gratulere Kine og Chrizz, mens resten gjennomførte MH med flotte resultat...tusen takk for en kjekk helg sammen med dere.
Hege skulle gå med Blaze men tull med stamtavlen så fikk dem ikke gå men dem kommer sterkere tilbake neste gang, takk for reisefølge Hege med 4bente, vi har det alltid kjekt og mye skjer når vi er på tur..:))

Bergenhovs Anatol er blitt Nuch da han tok sitt 3 cert på Hamar, gratulere Helga med flott arbeid med gutten vår.



En trist nyhet er at vår lille Enyeto fra mitt E-kull er død. Dette kullet fikk en hard medfart under fødsel og etterpå. Han har vært syk en stund og etter blodprøver etc så viste det seg at han var nyresyk og han fikk slippe mer da sykdommen gjorde han veldig syk. Vi har tatt biopsi for å være sikre på hva som var galt med Enyeto. Tenker på dere Hege med familie for dette var trist men vet nå at Enyeto har det bedre der han har kommet nå.

Hjortejakten er godt i gang og som ifjor har vi vært fjellgeiter flere ganger og etter denne helgen trenger eg kvile/massaje/eller ny kropp kanskje. Det er lenge siden eg har vært så sliten og føttene har rett og slett sluttet å virke trur eg. Dakota har gjordt en kjempeflott jobb med gamla på slep.:)) Men trur at når søndagskvelden kom syns hun også det var godt med kvile.
Ellers så venter eg løpetid på Dakota da kjæresten Chief venter men det drar ut så man får berre vente. Jenta skal komme løp også nå men hun også er sent ute så det¨må vere noe i lufta.
Kommer til å oppdatere hjemmesiden snart men ftp min er umulig enda.

Inga kommentarer: