tisdag 9 oktober 2007

Oppdatering

Nå er det lenge siden jeg har skrevet i bloggen så nå har jeg en stakket stund med fred og ro til å skrive litt.
Det har vært en rolig tid også for jeg har hatt influensa og denne gangen ble jeg litt slått ut. Er ikke helt frisk enna men er slik at det går ann å fungere. I morgen skal jeg på kveldsvakt og johoo da har jeg fri 1 uke.
Ellers så har det blitt turer i skogen for det har faktisk vært opphold med delvis sol nå en stund.
I går var jeg og Tina på en lang tur i solen, og det er da utrolig pent når fargene skifter i forhold til årstiden. Vi gikk og utforskt litt nye steder i stien og det er så deiligt bare å rusle rundt og vi diskuterer oss frem og løser noen verdensproblem jeg og Tina.:))

I dag har jeg vært på tur med Kira og Dakota på Kolda en sæter som ligger fra meg ca 1 1/2 time og solen skinte i dag også.


Når man kommer opp i høyden merker man at vinteren er på gang og det var skikkelig fryst på bakken og når solen ikke tar er det skikkelig kaldt.Ellers så har vi trent noe og da har det gått på momentstrening i apport og deler i sportrening. Jeg har faktisk kjørt en del felttrening, det er en stund siden jeg kjørte skikkelige økter men det var moro og det som var gøy var at Kira gjorde sine saker bra. Dakota er jo ett naturtalent i skogsarbeid, hun gjør ting så enkelt.


Baylies kom på besøk i kveld sammen med Hege og Hc og hun hopper og spretter rundt. Dem var på besøk i fjøset og hun liker å skitne seg ut, gjør ingen ting. Hun er også veldig treningsvillig og liker at vi kamper med henne. Jeg har tatt bilder men dem har jeg ikke fått lastet inn på dataen ennå men dem kommer. Til helgen skal vi på Aleksandra Hotell og feire 75 års dagen til min svigermor, så det blir gøy og regner med mye god mat og drikke. Ellers så har da Hege Nordstrand beklageligvis gått av som avlsrådsformann og jeg har gått inn i hennes verv nå. Vi skal fremdeles holde samme kurs og med prøve å jobbe sammen med mål å få frem flotte hovawarter. Håper det blir ett godt samarbeid sammen med alle og vi drar lasset ilag.

I helgen har også Cardan vært i utstillingsringen i Sverige og det ble 1.p med Hp og 2.p andre dagen...flotters Åsa og Cardan. Chrizz og Chiko har vært på utstilling på Nkk Kongsvinger og Chrizz fikk 1.p Hp og Chiko fikk 2.p og han debuterte i utstillingsringen denne helgen...flott jobbet. Keene og Chrizz gikk kl.1 Lp også og dem avstod fra fellesdekken men fikk 132 p uten og det er kjempeflott Keene, neste gang med fellesdekken så er 1 p innen rekkevidde.