tisdag 19 juni 2007

Ihf-Tyskland-Hundesafari

Ja nå har jeg kommet meg hjem etter en helg til Tyskland og heldigvis slapp Solveig å hente meg for jeg kom meg helskinnet tur/retur.
Landet presis i Düsseldorf der Hanne ventet på meg og vi sette nesen mot Wiele der vi skulle være for helgen. IHF-møtet startet 1430 på fredag så jeg rakk det akkurat takket være Hanne som hadde lokalisert seg før jeg kom.
Må bare si at dette har vært en utrolig flott helg og truffet mange hyggelige mennesker og mange flotte hunder.
Fredag og lørdag gikk til møtevirksomhet og her måtte jeg holde fokus for mye gikk på tysk men heldigvis hadde jeg tolk på min høgre side som var Ingrid (Lintrollets Kennel fra Sverige) og venstre side Nina H W. Viss det var noe jeg ikke forstod så fikk dem ett kakk i hånden og oversettelsen kom.
Her vart det diskutert oppdrett og avl for fremtidige hoffer og oppdrettere. Lærte mye og mange erfaringer rikere.
På søndag var det konkurranse i lydighet og utstilling.

Gratulerer så mye til Nina og Mitchell (søsteren til Dakota) med seieren i kl.1 og en kjempeflott gjennomføring. Vi er veldig stolte av dere..!



Hanne og Tomita, Margrethe og Carmen stilte i Kl. 2, her gikk noe bra og noen øvelser gikk til en smultring men alt i alt var alle fornøyde.
Jeg hadde på lørdag gjordt sekken med blokk-penn-utstillingsprogrammet-kamera klart for utstilling av hannhunder, for her skulle gode avlsgutter finnes. Jeg har nå 5-6 gode navn på blokken og diverse informasjon så nå skal jeg i tenkeboksen å se hva jeg finner ut. Er vel bestemt meg for en hannhund men vi får se hva som skjer.
Det kommer også en repotasje i Hp til NHK med informasjon og bilder fra hele helgen.
Ellers så var Tyskland-Wiele en stor overraskelse med plassen og ikke minst menneskene vi kom i kontakt med. For jeg har ikke vært bort i mer hyggelige-høflige og hjelpsomme mennesker.
Dette er en hel tysk gutt som jeg har sett på en stund nå og som var veldig kjekt å få møte.

Har fått overført noen bilder fra helgen av gutter jeg møtte på søndagen og flotte gutter var det. Her er en gutt fra Belgia som heter Dante. Flere kommer etterhvert som jeg får dem over på Pc`en og tid.
Her er Oscar og Nina foreviget etter Nina var ferdig med Lp`en lyggelig og glad med herren Oscar.


Tusen Takk alle sammen for en kjempekoselig helg sammen. Kjekt var det å treffe Theresa (Kennel Animando) fra Sverige igjen og som var reisefølget til Margrethe. Dette må vi gjøre igjen om ikke det blir utlandet etc så er det til gjentakelse.
Takk til Hanne og Tomita som jeg delte hotellrom med for hjelpen. Så kjekt å se Tomita (søster til Tina) igjen, superfott jente som gav tante Siv en kos og vask hver morgen.