tisdag 27 oktober 2009

Kvelden kommet

Atter en dag ferdig og kommet hjem endelig. Stod opp i dag og heldigvis var Dennis rolig på morgakvisten til regn regn regn og det regna skal dere vite. I dag har Tina og Dennis vært med på jobb og Dennis hjelpe til når vi skulle flytte fryser med å bite meg i rompa...Ja Helga hva slags oppdragelse har den gutten fått..:))
Akkurat nå har eg fått vita at Bia til Heidi er i fødsel og fått 2 jenter og 2 gutter alle smt så det blir spennende å høre videre hva som kommer...lykke til begge 2.
Ellers så sitter eg å lager til lister til alle hovawartoppdretterne om helse etc for å kunne lage litt statestikker og kanskje få vite om hvordan det står til med hoffene. Skal vi kunne forbedre oss i oppdrettet så er det viktig at vi samler all informasjon vi kan.
Så oppdretter når dere får mailen så er det bare å krysse av.!
Snakket med en veterinær som sa hun hadde øyetestet flere hovawarter med øyediagnose, og da lurer jeg på om hvem hva hvor. Har vi ett problem eller mørketall vi ikke vet om..???
Viss vi ser på mange andre land så har dem obligatorisk øyelysning på alle som skal gå i avl...er det noe vi bør tenke på..??
Mange syns vi har strenge avlsregler men vi har faktsik ikke det når vi ser på mange andre land. Ja vi kan syns at den og den regelen er dom eller bortkastet men til syvende å siste tror jeg vi skal være glade for avlsreglene.

Nå er det svineinfluensa så går som en farsott her og håper og krysser alle fingrer og tær på at vi går klar, men med min flaks så er det vel lite sansynlig men det går an å håpe.
Skal til doktormannen på torsdag og skal vaksinere meg...viss e får da, dere skjønner at når man runder og går over 40 med diabetes og sikkert ett par diagnoser til så får man vaksine..:))

Dennis er litt sigen i dag, peser og er urolig. I går hadde han vondt i magen så nå må vi koke litt ris og håpe det går over. Dakota ikke kommet på løp så nå begynner eg å bli grinete
I morga blir en travel dag med veterinær på plass og har 3 som skal ha vask klipp etc, så nok å henge fingrene i.
Planteakvariumet som kom var jammen meg knust 2 plasser...gggrrrrr
Nei nå skal e sette meg godt til rett å lese Hund & Fritid

Inga kommentarer: