onsdag 1 oktober 2008

"Bestemor"


Ja da har lille jenta til besta kommet til verden og ble født i går ettermiddag kl.1800 på Åse Sykehus. Hun skal hete Madelen og var 4230 g og 52 cm.
14 dager over termin og en Hege som var meget lei av å vente og tyngden/halsbrann/søvløse netter gjorde vel sitt. Hege skulle innlegges i går men ut på natten startet fødselen av seg selv og rundt kl 0300 ringte telefonen at nå var det i gang.
Jeg skal med hånden på hjerte si at dette har vært noe av det vanskeligst jeg har vært med på men på samme tid det mest fantastiske å oppleve, jeg var da med på fødselen og når man ser sitt eget barn ha det så vondt over så lang tid så blir man maktesløs på en måte. Fødselen tok i alt 16 timer så man kan si at i dag har vært en meget rolig dag. I kveld har vi vært på besøk med resten av familien.
Lykke til Hege og Hans Kristian med vårt lille tilskudd i familien og en ting er helt sikkert jeg eier en god del aksjer i lille gullet til besta..:))

4 kommentarer:

Anonym sa...

Masse gratulasjoner fra oss alle 2 og 4 beinte her i huset i skogen. både til bestemor og til forverten vår mamma Hege.

så deilig at det hele er over og hun endelig har fått pia si i armene.

kos dokker masse, denne første tiden går så alt for fort.

klæm fra oss

Hundelivet på Sortebekk sa...

Takk takk fra alle og nå er det bare kos og jenta er så skjønn som sin bestemor..:))

Unknown sa...

Gratulerer så masse! Ei stor jente så jeg skjønner det var noe å skulle få ut det ja... Men håpe det går bra med både mor og barn - og besta har fått ett litt større hjerte allerede (og det tror jeg var stort i utgangspunktet). Kos dere, og nyt alle små merkelige ting en kan se med disse små!

Hundelivet på Sortebekk sa...

Takk Takk ja det er ikke bare enkelt med de fødselene men nå har dem kommet hjem og alt står bra til. Besta har vært å kosa med gullet i kveld.:))